Retouren en garantie
14 dagen “Koop op Afstand” bedenktermijn
Een ‘Particuliere Koper’ (Consument) mag binnen veertien (14) dagen na aflevering van het product zonder boete en zonder opgaaf van redenen zijn ‘herroepingsrecht’ uitoefenen.
Zie ook: Consuwijzer
U mag het door ons geleverde na ontvangst beoordelen zoals u dat ook had kunnen doen in een winkel.
Dus u mag:
- de verpakking openen en het geleverde onderdeel uitpakken (met uitzondering van verzegelde en/of kwetsbare printplaten en afzonderlijk verpakte knoopcelbatterijen)
- het geleverde onderdeel bekijken en vergelijken met onze online foto’s, de online productomschrijving en uw huidige (oude) onderdeel
- het geleverde onderdeel gedurende de bedenktermijn ongebruikt opslaan / bewaren
- maar u mag het geleverde niet IN GEBRUIK NEMEN en vervolgens na 14 dagen terugsturen !!!
Alleen wanneer het product in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeert kan er aanspraak worden gemaakt op de bedenk- / zichttermijn. De kosten voor het terug sturen zijn voor de koper ( consument ).
Indien u een artikel terug stuurt graag dit formulier invullen en meesturen om de RMA zo goed en snel mogelijk te verwerken.
GARANTIE
Garantie betekent dat u van de leverancier van een product mag verwachten dat deze gedurende de overeengekomen garantietermijn garant staat voor de kwaliteit en het juist functioneren van het geleverde product. Procartech garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken dan ook.
Na ontvangst van het product zal dit in de regel voor u worden vervangen of gerepareerd zodra het opgegeven defect door onze Technische Dienst is vastgesteld.
Het vervallen van de garantie
Houdt u er rekening mee dat gebruikersfouten die mankementen tot gevolg hebben de garantie kunnen doen vervallen. Let u daarom ook op onze aanwijzingen omtrent het onderwerp ‘retournering’ om beschadiging tijdens het transport te vermijden.
Product Garanties
Producten worden standaard geleverd met garantie van 1 jaar. Deze garantie sluit uit : specifiek fouten veroorzaakt door een ongeluk, verwaarlozing en misbruik. Bovendien, routine-onderhoud (reinigen van vuile audio koppen etc.), verbruiksgoederen (tapes, CD’s, kabels, accu’s, accessoires, enz.) En cosmetische schade zijn niet gedekt. Pixel fouten vallen niet onder de garantie en zijn als zodanig uitgesloten van een claim. Firmware-updates of Hard resets niet direct geadviseerd of door ons uitgevoerd/geleverd valleen niet onder de garantie!
goederen worden verkocht met een 14 dagen bedenktijd.
– bij misbruik van producten wordt er geen geld terug gegeven. (Verkeerd aangesloten etc)
Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing.
Indien het product niet binnen 14 dagen hersteld kan worden krijgt u van ons een vervangend exemplaar
LET OP: De garantie komt te vervallen in de volgende gevallen:
- indien de slijtage als niet normaal kan worden beschouwd;
- indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van Procartech of de fabrikant zijn verricht;
- indien de originele factuur niet kan worden overgelegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt;
- Bij doorverkoop van de producten aan derden.
- indien gebreken het gevolg zijn;
- indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
- indien de kabels van het system zijn doorgeknipt.
- Defecte componenten door een verkeerde energievoorziening:
Rook- en kortsluitingssporen op componenten (moederbord, harddisk, geheugen etc.) duiden erop dat deze verkeerd aangesloten zijn. Ook in dit geval vervalt de garantie. - Beschadigde of verwijderde zegels:
Op het product aangebrachte zegels, barcodes, waarschuwingen of andere stickers die verbroken of verwijderd zijn, leiden tot het vervallen van de garantie. - Heeft u het apparaat zelf getest op defecten? Valt de reparatie binnen de garantietermijn? Anders worden er onderzoekskosten in rekening gebracht a € 20,- plus de verzendkosten om de artikelen aan u te retourneren.
- De garantie termijn start op de dag van de aankoop en geldt tot 1 jaar oftewel binnen deze termijn indien wij het product retour hebben ontvangen.
- De kosten voor de verrichte arbeid worden niet gecrediteerd.
- Software retouren worden tevens niet gecrediteerd.
- Speciaal bestelde producten worden niet retour genomen/gecrediteerd en vallen niet onder de herroepingsrecht! ( uiteraard heeft u garantie zoals aangegeven in onze Retouren en garantie voorwaarden )
Indien u vragen heeft over deze Garantie Voorwaarden dan kunt u ons een e-mail sturen naar info@procartech.nl
Het retouradres is:
Procartech
De Steiger 74 J
1351 AE , Almere – Haven
Nederland
Indien u een product terug stuurt zorg ervoor dat het goed verpakt is in een om doos met schuim en plastic.